måndag 11 oktober 2010

Blekinge Gäddfestival - Summering

Jaha, då var helgen avklarad. Eftersom jag inte har postat något här under helgen så kan ni väl gissa vad detta innebär. Undertecknad har fiskat i två hela dagar utan ett endaste litet hugg, nada, niente NOTHING!

Ve och skam. Det är bara att bryta ihop och ta nya tag antar jag, men just nu känner jag mig riktigt nedtryckt i skorna. Den enda nytta jag gjorde under helgen var att ta mig ett dopp i böljan den blå. Vi låg ankrade utanför en ö och höll som bäst på att fiska av en fin tångvik när jag upptäckte att draggen hade släppt. Eller släppt och släppt, det var schacklet som hade släppt från ankaret. Eftersom vi gjorde av med en dragg under lördagens fiske så kunde vi inte mista detta också. Efter en timmes försök att få upp ankaret som låg på 2½-3 meters djup med hjälp av båtshakar och rep så brast det för mig. Jag klädde av mig allt jag hade på kroppen och tog sedan ett språng ut över relingen och i vattnet. Ner och hämta draggen som tur väl inte satt fast och sen upp snabbt som fan till båten igen. Kallt var bara förnamnet, men efter en snabb påklädning och en kopp te så var man snart i form igen.

Bättre lycka nästa gång.

0 kommentarer: