lördag 28 augusti 2010

Kvällstur 28/8

En snabb kvällstur från land med Patrik.
Det tog inte många kast innan Patrik stod med böjt spö. Makalösa grabb till att sätta krokarna i fisk! Riktigt bra fart i fisken som var i 2½ kilos klassen. Så fort vi satte tillbaka gurkan så drog den som en torped!
Patrik firade genom att bygga skatbo i sin haspelrulle och till följd av det, kasta bort sin favorit vobbler, en Westins Jätte. Precis när han gör detta får jag ett försiktigt hugg på min BusterJerk papegoj. Efter ett resolut mothugg kunde jag glatt ropa till Patrik att jag hade fisk! Först kändes det som rätt tunga knyckar, vilket brukar vara synonymt med grov Gädda. Efter en godkänd fight, så fick vi syna en fisk i gissningsvis 4 kilos klassen.
Bonus för kvällen var att jag lyckades fiska upp min förlorade BigBandit samt tafs, som jag blev av med förra gången jag bevistade platsen till ära. Ett par nya krokar så är mitt favoritbete som nytt!
En go kväll!

0 kommentarer: