onsdag 26 maj 2010

Mycket snack och lite Hocky

Ja så är det, man vill kanske mer än vad man hinner med. De senaste två veckorna har krutet legat på familjen och därav har fisket blivit lidande. Men om jag ska slippa att få papper i från tingsrätten ang. skilsmässa så var lite kvalitetstid med familjen nödvändigt. Till helgen blir det minst en heldag på antingen Gädda eller Ö-ring, eller kanske rent av en kombination? Heta öringsplatser är ju oftast fina ställen även för skärgårdskrokodilerna.


Jag tänkte dock posta några bilder från en dag i april förra året då jag och min trogna fiskekamrat och dessutom fiskeklubbsbroder Ola var nere på Listerlandet och jagade öring. Ola har nu övergivit mig för laxflugfisket i Mörrumsån. Jag tänkte starta min laxfiske karriär nästa år, så då får väl Ola bli min mentor och coach.
Näväl. Listerlandet bjuder på många fina ställen för öring. Favoriten är nog Sillnäsudde längst ut på listerlandet. Här är det mycket gott om rev, och väldigt fina öringslokaler. Det fina med Sillnäs är att det är fiskbart på precis alla vindar, något som är ganska ovanligt. Dagen då bilderna togs, drog jag två fina öringar på 3,2 resp. 3,4 kilo.



















Har jag tur så kanske jag kommer ut en stund i kväll. I så fall blir det öringsfiske, med rapport i morgon.

1 kommentarer:

Linus sa...

Tjena Palle
Blev det nån fisketur? Har gått ganska bra för mig på sternö senaste dagarna. Fått upp tre st runt 50 cm, inga bjässar men det nappar ju bättre än det gjort tidigare i vår. Hare gött!