torsdag 13 maj 2010

Regnbågsfiske i klubbsjön

Kristiflygare = Ledig!



Dagen inleddes med en skön sovmorgon och en liten promenad med min hund, Rottweilern Disa.
Disa som just nu löper, ska stanna och lukta på ALLT. Att gå tre kilometer tog nästan en timme!



Medan min fru jobbade, förberedde jag ett par UL-spön och packade väskan för en tur upp till fiskeklubbens regnbågssjö, Reslegylet. Efter ett snabbt pit-stop på Cittygross för att inhandla lite korv och tillbehör så styrdes kosan mot sjön. Väl framme visade det sig att det var full aktivitet vid sjön. Ett par klubbkamrater var i full fart med att meta upp aborre och mört för att sätta flytbossar efter gädda. Det går ett par ordentliga bestar i sjön som kalasar på regnbåge.

Vi tog våra spön och gav oss ut på sjön för att få känna på lite sköna regnbågsfajter. Efter två hugg och en timme senare så krokar min kära fru något riktigt tungt. Av de tunga knyckarna att döma så måste det vara en gädda modell grövre. Min Frus UL-spö stod böjt som en hästsko, och hon hade ingenting att sätta emot. Rullen var bromsad så hårt vi vågade men ändå så vägrade fisken att visa sig. Efter 5-6 minuters fajt ser vi en stor virvel följt av en kortare rusning ut mot sjöns mitt. Det är det sista vi ser av denna fisk, då den strax efter rusningen går fri. Snacka om besvikelse!
Några regnbågar blev det inte heller. Många små försiktiga hugg, men inget som fastnade. Bättre lycka nästa gång!

0 kommentarer: