torsdag 27 maj 2010

Öringarna vs Palle 73 -1

Gårdagskvällen bjöd på ännu en bomtur. Kom ut lite för sent, eftersom veckohandling stod på schemat enligt frun. Trots fina förutsättningar så hade jag inte en känning. Nötte hårt på några av mina bästa smultronställen, men utan resultat.

I kväll kom jag ut i betydligt vettigare tid, och det luktade öring lång väg ute på Sternö. Nere vid lysplattformen såg det riktigt hett ut, så det var bara att kasta ut metallen i vattnet och vänta på att rullen skulle börja spela sin glädjesång. Den sången uteblev. Tokigt mycket skräp i vattnet. Massor av äckligt gult slime, som fastnar på precis allt. Omgående stod det ganska klart att upphängarflugan  var tvungen att ta paus i beteslådan, den samlade på sig på tok för mycket skräp.
Jag fiskade aktivt och riktat längs hela Sternö:s sydsida, från Boön ända ut till och med "östra-håla" utan så mycket som en känning. Tomhänt fick man knalla hela vägen tillbaka mot Boön där bilen stod parkerad.

Jag gjorde även ett fruktlöst försök på Sternös västsida, närmare bestämt runt badplatsen. Även där var det helt tomt på fisk. Träffade dock ett par trevliga (!!) tyskar. De berättade att de fiskat näbbgädda tidigare på dagen och haft en fullständig huggsexa efter sina flugor. Kul att någon får fisk... Jag blev glatt överraskad att dessa två tyskar praktiserade C&R på allt fiske. Min erfarenhet av tyskar bekräftade att dessa två herrar måste vara undantaget som bekräftar regeln.

1 kommentarer:

Linus sa...

Tråkigt att det inte blev nåt. Jag fick mina på sydsidan nästan borta vid boön.