fredag 7 maj 2010

Nya Jerkbaits!

Idag kom mina nyköpta beten!
Jag lade ett bud på några handgjorda beten i fiskesnacks.com säljforum och fick dem skitbilligt! Riktigt fin finish på dem och knappt använda.
Så fort klockan slog lunch här på jobbet så försvann jag som en avlöning ut till första bästa vik och provkastade.
Betena gick fin fint i vattnet även om Svartzonkern gick lite väl vilt och yvigt.

Eftersom tailen var lite dålig på Snoddas så körde jag inom Fiskshopen för att hitta lite jiggar att göra nya tailar av. Hittade direkt ett par sköna lite dova jiggar med härligt långa svansar. Eftersom Svartzonkern gick lite väl yvigt tänkte jag att man kunde taila även denna.

Sagt och gjort så åkte jag tillbaka till jobbet och resterande tiden av lunchen ägnades åt att taila mina nya beten. En Phantom som ALDRIG genererat fisk fick sig också en omgång och resultatet ser ni nedan. Till helgen ska jag fan ha upp minst en 5+ dam på dessa beten!

Överst Svartzonker Mct
Mitten Beavort snoddas tail
Nederst Phantom numera custom tail!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser hett ut! Nyfiken på hur Phantomen går med tail. Du hade väl lite problem med gången på din Phantom? / J

Unknown sa...

Det var som tusan. Trodde aldrig att du skulle blogga :-) Lycka till med fiskandet. Får man kalla dig för fiskenörd? Haha!