lördag 15 maj 2010

Öringsfiske på Sternö

Fredagen var här, och jag hade dagen till ära tagit ledigt för att få en långhelg. Sköööönt!
Minstingen Natalie och min fru Caroline skulle åka med Natalies körgrupp till Tivoli i Köpenhamn för en heldags utflykt. Det var bara att kliva upp och skjutsa dem till torget, utebliven sovmorgon, idag igen.
Efter att ha vinkat av 50% av familjen så åkte jag hem och åt en lång frukost framför TV:n
Eftersom jag var själv hemma och kände mig lite seg så fick dagen inledas med lite TV-spel. Xbox360 och lite Call of Duty - World At War, Nazi Zombie mode.


Träffade en trevlig kille från USA närmare bestämt L.A. Där var klockan halv två på natten, här var den halv elva på förmiddagen. Snacka om att ta världen in i ditt vardagsrum. Nytt personligt rekord sattes, och efter nästan 2000 dräpta zombies senare kände sig TV-spels tarmen tillfredsställd. 

Efter en snabbrastning av Disa, så styrde jag kosan ut mot Sternö. I vanlig ordning hade jag byltat på mig på tok för mycket kläder. Termometern visade på hela 16.5 grader!  Jag började att fiska från Lysplattformen på Sternö för att sakta söka mig väster ut. Ute vid Altarehall slog jag rot under någon timme för att fiska av revet ordentligt och för att ta igen mig efter promenaden. Jag var vid detta laget alldeles genomsvett! Efter en halvtimmes fiskande så hade jag en följare, men hur jag än gjorde så lyckades jag inte få den till att hugga.

Efter att ha nött och trugat de skygga öringarna i ytterligare någon timme så gav jag upp och började min promenad tillbaka mot bilen. Under den varma promenaden fick jag njuta av att våren äntligen kommit även till Sternö!

0 kommentarer: