söndag 26 september 2010

Shopping med torskvarning 25/9

Eftersom jag lagt en heldag i Harasjömåla så var jag chanslös när frun deklarerade att dagen skulle spenderas i Kristianstad för att vinterrusta familjen. Det var bara att bryta ihop och komma igen. Första stoppet gjordes vid en skobutik utan för Kristianstad centrum. Jag hittade en fiskebutik, och förklarade snabbt för familjen att de kunde börja kolla på skor så kommer jag "sen". En trevlig liten butik, som verkade vara nyöppnad. De hade väl inte så mycket som jag var intresserad av men  det är ju roligt att kolla ändå. Efter lite snack med säljaren så köpte jag mig ett gummibete en bulldawg kopia från fladen. Sen hittade jag lite sköna Hälleflundrajiggar. Jag fick lite idéer på att bygga mig ett eget gummibete för gädda, så i veckan ska jag försöka rigga klumpen.


Vidare fortsatte tortyren inne i centrum, där jackor och skor skulle provas. Barnen var tjuriga, frun stressad och jag mest sur för alla pengar som rullade iväg. Jag som hade tänkt att investera i en RevoToro innan gäddfestivalen, såg tusenlapparna rinna iväg.

Fem i fyra får jag ett SMS från Patrik. Han undrade om vi skulle ut och pilka torsk i morgon. Jag fick panik eftersom jag inte har en endaste liten torskpilk i lådorna. Men som min räddare i nöden ställde Biltema upp med att ha öppet till kl 17! Av princip så brukar jag bara gå förbi jakt & fiske avdelningen på Biltema, då jag bara tycker att de haft skit på hyllorna vad gäller fiske. Nu fick jag ändra min uppfattning. De hade ju faktiskt ett par olika pilkar och några torsk riggar. Så nu väntar vi bara in morgondagen så får vi se om det blir någon torsk på kroken!

0 kommentarer: